vrijdag 14 september 2018

Mijn creatieve vakantie

Wat een fijne vakantie vol creativiteit had ik de afgelopen week.


Afgelopen vrijdag kwamen mijn man en ik terug van een heerlijk weekje vakantie in de Eifel in Duitsland. We hadden er lang naar uitgekeken en waren er echt aan toe. Even een weekje niks moeten en gewoon lekker ontspannen en doen waar je blij van wordt. In zijn geval is dat op de veranda een spannend boek lezen onder het genot van een sigaar. In mijn geval betekent dat alle tijd hebben om heerlijk aan de keukentafel te gaan zitten freubelen. En dat heb ik gedaan!





Het was vooraf wel even goed nadenken wat ik allemaal zou meenemen. Natuurlijk mijn tote (een soort tas met vakjes) met daarin onder andere pennen, snijmat, mesje, een selectie stempels en een heleboel lijmrollers. Daarnaast nam een kleine selectie prentenboekjes en papier mee. En mijn harmonicamap met wat restjes papier en wat stickers. Al met al had ik -naast mijn tote- toch weer een grote boodschappentas vol met spulletjes. Thuis heb ik natuurlijk veel meer keuze, maar het is ook wel een leuke uitdaging om het te moeten doen met wat je bij je hebt. Word je alleen maar creatiever van!

Ik hield een vakantieverslag bij in mijn bulletjournal. Ik had mijn Sprocketprintertje meegenomen dus ik kon meteen kleine fotootjes printen om erbij te plakken.


Ook kon ik het niet laten om alvast een oktoberspread te maken. De herfst is echt mijn favoriete seizoen. Ik word heel blij van alle kleuren en geuren van dit mooie seizoen.


Ik maakte een set grote cadeautags met mijn favoriete stippenpapier en wat restplaatjes uit bijna opgebruikte Hazeltjeboekjes.


Ook maakte ik drie sets ATC-coins. Dat zijn een soort 'munten' met een doorsnede van 2,5 inch, zo'n 6,4 cm. Het idee is dat je ze ruilt met anderen om zo een leuke verzameling te krijgen. Maar vooralsnog ben ik steeds zo verliefd op mijn coins dat ik er nog geen afstand van kan doen.
Als jullie het leuk vinden wil ik wel een keer een blogpost schrijven over hoe ik de ATC- coins maak.


Ik had niet genoeg karton bij me, dus voor de egelset en de set met het Flowmeisje gebruikte ik de doos van een glutenvrije pizza die manlief met smaak had verorberd.



Ik ging aan de slag met de superleuke en leerzame online cursus distressinkt die ik kocht bij Martine Rijnbeek. Hierover maak ik later een apart blogbericht waarin ik laat zien wat ik van deze cursus leerde.

En tenslotte maakte ik uitnodigingen voor mijn allereerste Craftdate. Geïnspireerd door het fantastisch leuke boek 'Craft dates' van Petra Hoeksema, Lidy Nooy, Miriam Catshoek en Bregje Konings organiseer ik binnenkort mijn allereerste heuse craftdate. Voor drie lieve vriendinnen. Ook hierover vertel ik je in een later blogbericht meer. Ik loop over van de ideetjes! 

Al met al had ik een heerlijke creatieve vakantieweek. En nou ga ik heel hard proberen deze flow nog een (vakantie)weekje vast te houden :-)

6 opmerkingen:

  1. wat heerlijk zo creatief in de vakantie en wat heb je veel gedaan. Vorig jaar nam ik een boekje mee om mijn vakantiebelevenissen in te schrijven en dat vond ik hartstikke leuk. Ik nam kleurpotloden en een lijmroller mee, kocht in Spanje stencils en stickertjes. Nu gaan er ook poezieplaatjes mee. Zoveel spulletjes als jij neem ik niet mee dus voor mij een nog grotere uitdaging. Aan de andere kant knutsel ik alleen in mijn boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was echt een fijne vakantie. Geen afleiding van allerlei dingen die moeten en tijd opslurpen. Gewoon lekker in je pyjama aan de freubel. Zalig!
      Ik ben benieuwd wat jij allemaal voor moois gaat maken op vakantie. Knap dat je niet zoveel meeneemt. Daar word je inderdaad heel creatief en vindingrijk van. Geniet er lekker van.
      Xxx

      Verwijderen
  2. Wat een enige werkjes heb je gemaakt. Ik ben zelf meer van het quilten, maar jouw blog is zeer inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je lieve reactie Mieke. Quilten is een van de weinige dingen die ik niet doe en waar ik waarschijnlijk het geduld niet voor zou hebben. Bij mijn creatieve ontmoetingsplek komen een aantal dames die het wel doen en ik geniet enorm van hun prachtige quilts.
      Ik zag op jouw blog dat je vader pas is overleden. Gecondoleerd en veel sterkte.
      xxx

      Verwijderen
  3. Hi, superleuk! Ik vind je bujo ook echt superleuk, ik heb er zelf ook een, gebruik hem vooral als agenda.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.